+421 948 800 800

hello@nicebrand.sk

10:00 - 18:00

Top

5 hlavných marketingových trendov pre rok 2018

Sme síce ešte len v roku 2017, no pre skúsené a úspešné firmy je to ten pravý čas načrtnúť plány na budúci rok. Špičkové spoločnosti majú zvyk začať plánovať budúci rok už od druhého štvrťroka. Trendy v digitálnom marketingu sa však často menia, preto ak chcete robiť efektívny marketing, ktorý zarobí peniaze, je dôležité zvoliť si pre rok 2018 vhodnú stratégiu. Ak chcete dosiahnuť budúci rok úspech, pri vašom marketingu by ste nemali zabudnúť na týchto 5 trendov, ktoré budú v roku 2018 rezonovať vo svete e-commerce.

1. Vizualizácia pomocou videa

Určite ste si všimli, že v poslednom čase sa pri scrollovaní na sociálnych sieťach objavuje veľmi často video. S videom ľudia majú tendenciu prijímať informácie o produkte oveľa ľahšie ako pri klasických formách marketingu. Vďaka používaniu vizuálne bohatých a interaktívnych prvkov zobrazí krátke video príbeh produktu oveľa lepšie ako fotografia. To sa odráža aj na interakcii publika, ktoré je pri videu ochotnejšie dávať likes a zdieľať ho. Všetci veľkí hráči na poli Social Media ako Facebook, Twitter, Snapchat alebo Instagram investujú obrovské peniaze do rozširovania využiteľnosti videa a jeho prispôsobení na čo najväčšom množstve zariadení. Užívatelia mobilných zariadení majú tendenciu stráviť sledovaním videí viac času než kedykoľvek predtým. Spoločnosť Facebook nedávno odhalila, že už dosiahla 1,65 miliárd aktívnych užívateľov. Na Facebooku títo užívatelia každý deň sledujú priemerne asi 8 miliárd videí. Ak chcete svoj produkt rozšíriť a chcete sa odlíšiť od vašej konkurencie, tak je video tá najlepšia voľba.

2. Natívne reklamy

Natívna reklama sa stala jednou z najvyhľadávanejších marketingových metód. Čo je jej cieľom? Poskytnúť užívateľovi reklamu šitú na mieru. Reklamu, ktorá nie je rušivá a je tematicky namierená na konkrétneho užívateľa. Rušivé reklamy sú pre užívateľov frustrujúce. Keď sa pri prehliadaní webu zobrazí nečakane reklama, užívateľa to vačšinou iba naštve. Tento problém dokážete najlepšie eliminovať natívnou reklamou. Natívna reklama umožňuje značkám marketovať svoje produkty úplne bez nečakaného narušenia, ako je to pri klasickom druhu reklamy. Natívna reklama sa zobrazuje užívateľovi v prostredí, ktoré je preňho najprirodzenejšie – napríklad vo Facebook news feede. V tomto prirodzenom prostredí sa užívateľovi zobrazí reklama, ktorá je zacielená konkrétne na jeho záujmy a potreby, takže nie je taká rušivá ako klasický pop-up na webstránke. Takúto reklamu užívateľ pri prvom pohľade ani nepovažuje za reklamu, ale iba za určitú formu odporúčaného postu. Je preto oveľa ľahšie urobiť naňho pozitívny prvý dojem.

3. Personalizovanie obsahu

Áno. Robiť obsahový marketing je povinnosť. Obsah však nemusí byť pre všetkých rovnaký. Cieľom pre rok 2018 bude poskytnúť individuálny zážitok pre každého zákazníka. Ako na to? Kľúčom je odklon od tradičného statického obsahu k dynamickejšiemu obsahu. Najlepším spôsobom je vytvoriť dynamickú webovú stránku a inteligentný marketingový automatizačný plán so zameraním na dobre zvládnutý remarketing. To vytvára pre zákazníka jedinečný zážitok, ktorý zodpovedá jeho špecifickým potrebám a preferenciám. Napríklad užívateľovi, ktorý vás už pozná a ktorému sa nemusíte predstavovať, sa budú vo forme reklamy zobrazovať iné položky a témy ako novému užívateľovi, ktorý na vás na internete prvýkrát narazil. Podľa prieskumov až 61% zákazníkov sa spolieha viac na spoločnosť, ktorá má tendenciu vytvárať pre nich vlastný individualizovaný obsah. V roku 2018 podľa prieskumu až 88% profesionálov v oblasti content marketingu zvažuje, že do svojich plánov pridá personalizačné prvky.

4. Influenceri

Ak zákazník osloví vašu značku, je to pre vás skvelá príležitosť, ako ho premeniť na influencera. Influencer nemusí byť len zaplatená osoba na Instagrame s množstvom followerov, ktorá bude zdieľať fotografiu s vašim produktom. Armádu influencerov si môžete vybudovať aj priamo z vašich zákazníkov. Ak ponúknete zákazníkovi riešenia, ktoré eliminujú jeho problémy, tak sa tento zákazník spravidla stáva lojálnym a bude o vás šíriť len dobrý feedback. Volá sa to Snowball Effect – ide o reťazovú reakciu, pri ktorej spokojný zákazník povie svojim priateľom, rodinám a ostatným ľuďom o vašej značke a presvedčí ich, aby ju vyskúšali a tak rozširujú povedomie o značke medzi ďalších ľudí. Ak chcete skutočne získať tím influencerov, ktorí by sa mohli stať silnou zbraňou vo vašom arzenáli marketingu, propagácie a uznania značky, musíte skutočne pochopiť potreby vašich zákazníkov.

5. Využívajte mikromomenty

Mobilné gadgety s prístupom na internet v posledných rokoch ukázali svoj významný vplyv na interakciu so zákazníkmi. V posledných rokoch je viditeľný fenomén zvaný „mikromomenty“. K jeho vzniku prispeli hlavne smartphony. Základom je, že človek pri riešení väčšiny bežnych problémov siahne po svojom smartphone a riešenie hľadá na internete. Podľa Google sú mikromomenty veľmi dôležité a hodnotné kontaktné body, kde zákazníci očakávajú, že značky budú uspokojovať ich potreby a riešiť ich problémy so spoľahlivými informáciami bez ohľadu na čas a polohu. Podľa prieskumu pri riešení problémov siaha po mobilnom telefóne až 96% vlastníkov smartphonov. Iba úspešné značky majú tendenciu správne predvídať a riešiť presné potreby mikromomentov poskytovaním správnych informácií v správnom čase zákazníkovi v núdzi. Užitočný, rýchly a jednoduchý prístup k potrebným informáciám sa stáva základom získania dôvery zákazníkov a budovania dlhodobých vzťahov.

Ak chcete, aby sa budúci rok vaša firma posunula na novú úroveň a získala výhodu pred konkurenciou, určite by ste mali zvážiť zakomponovanie týchto trendov do svojho marketingového plánu.

Ak chcete, aby sa vaša firma vo svete sociálnych sietí nestratila a využila ich k svojmu zisku, napíšte nám. Viac o najnovších trendoch v digitálnom marketingu a o riešeniach šitých na mieru pre vašu firmu vám povieme v rámci našej bezplatnej konzultácie.

No Comments

Post a Comment

Používaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookie. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close